Toimitus- ja käyttöehdot

Voimassa 22.3.2017 alkaen

Mithu Oy (Y-tunnus 2647578-4) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan ostoskorin kautta. Tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, tilatut tuotteet ja toimistuskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää voimassa olevan sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimistuskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupan maksunvälityksen toteuttaa Checkout Oy (Y-tunnus 2196606-6). 

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

Maksu luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Toimitustavat - ja kulut

Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia. Tuotteet lähetetään parin seuraavan arkipäivän aikana. Tuotteen koosta riippuen voit valita toimitustavaksi kirjeen/pienlähetyksen, joka saapuu suoraan kotiosoitteeseesi tai suuremmille tuotteille/tilauksille toimituksen valitsemaasi postin pakettiautomaattiin. Mikäli lähelläsi ei ole pakettiautomaattia voimem pyynnöstä toimittaa tilauksesi postin economy pakettina lähimpään postin toimipaikkaan. Pakettiautomaatti- ja postipakettitilauksissa saat saapumisilmoituksen sähköpostitse. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa.


Maksamme kaikki postituskulut yli 150 euron tilauksista. Toimitamme myös alle 150 euron tilaukset, näihin tilauksiin lisäämme posti- ja toimitustuskulut riippuen tuotteen koosta ja valitusta toimistustavasta. Kirjeen/pienlähetyksen hinta on 4€ ja toimituksen pakettiautomaattiin 7€.

Myyntialue

Tällä hetkellä verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle.

Toimitusaika

Tilaukset pyritään toimittamaan postiin 2-7 arkipäivän aikana (talvikaudella 1.12-31.4 toimitusajat ovat hieman pidempiä). Pyrimme poistamaan väliaikaisesti loppuneet tuotteet verkkokaupasta, mutta jos jokin tilaamasi tuote on loppu, ilmoitamme tästä välittömästi. Lähetämme halutessasi koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme. Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pitempiaikaisesti loppu ja emme pysty saamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, niin tilaus voidaan toimittaa osissa.

Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus syytä mainitsematta. Mithu Oy ei vastaa peruutuksesta syntyvistä palautuskustannuksista vaan ne määräytyvät postin hinnaston mukaisesti. 

Peruuttaminen pitää tehdä ilmoittamalla siitä etukäteen Mithu Oy:lle täyttämällä tilauksen mukana saapuva peruutusilmoitus tai muulla selkeällä tavalla kuten sähköpostitse osoitteeseen info@mithu.fi. Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta tai sopimuksen tekemisestä. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty. Asiakkaalla on oikeus ilmoittaa peruuttamisesta myös ennen tavaran toimittamista.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa summa kokonaan takaisin.

Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta: tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden sekä tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Mikäli asiakas ottaa tuotteen käyttöön hän vastaa tuotteen arvon alenemisesta joka on aina 100%.

Katso tarkemmat palautusohjeet- ja ehdot täältä.

Viallisen tuotteen palautus

Kaikista palautuksista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen. Tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla osoitteesta info@mithu.fi. Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen. Kauppias ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu kauppiaan kanssa. Kauppias ei lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.

Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys kauppiaaseen, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.

Loppunut tuote

On aina olemassa pieni mahdollisuus, että tuote pääsee loppumaan ennen tiedon kirjautumista varastoon. Tälläisessä tapauksessa otamme yhteyttä asiakkaaseen sähköpostitse sopiaksemme jatkotoimenpiteistä. Asiakas voi valita haluaako jälkitoimituksen, peruuttaa tilauksen tai vaihtaa tuotteen toiseen.

Ylivoimainen este

Mithu Oy ei vastaa ylivoimaisesta esteestä (lakko, työnsulku, lakko, työsulku, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este) johtuvista viivästymisistä tai vahingoista eikä viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta. 

Huomioitavaa käsinvalmistetuista tuotteista

Suuri osa Mithu- verkkokaupan tuotteista on valmistettu käsityönä. Tästä johtuen tuotteiden väreissä saattaa esiintyä luonnollista vaihtelua tai tekstiilien ja nahkatuotteiden pinta tai painojälki ei ole mekaanisen yhtenäistä.

Tälläiset virheet eivät automaattisesti merkitse valmistusvirhettä. Toivomme, että asiakkaamme arvostavat tuotteessa näkyvää valmistajansa kädenjälkeä. Virheellisen tai postissa vioittuneen tuotteen saa luonnollisesti palauttaa ehdoitta.

Yhteystiedot

Mithu Oy

Ämmäläntie 74

15680 Lahti

Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:

- Sähköpostilla osoitteesta info@mithu.fi 

- Puhelimella numerosta 0400922150 (14.1-6.5.2017 ainoastaan sähköpostitse)

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimistusehtoihin. Mithu Oy käsittelee asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.